2007-10-29

Tryptyk himalajski (4 listopada, Warszawa)

Zapraszamy na podróż po trzech krainach u stóp gór najwyższych, gdzie żyją zupełnie różni ludzi i gdzie świat stanął w miejscu...

Klub Podróży Jarema serdecznie zaprasza na pokazy slajdów na dużym ekranie.

4 listopada 2007, niedziela, godz. 12.00:

TRYPTYK HIMALAJSKI - Pakistan, Tybet, Nepal.

Slajdy pokaże Piotr Morawski.

Kiedy schodziliśmy pokonani dwa lata temu z Annapurny, już zaczynaliśmy snuć plany na kolejny rok. Zaczęło się od tego, że chcieliśmy po prostu wrócić do Sanktuarium, a skończyło na projekcie, który wypełnił nam całe lato roku 2006: Tryptyk Himalajski. Najpierw aklimatyzacja - jedziemy do Tybetu na Cho Oyu (8201). Chcemy zdążyć przed sezonem, zanim jeszcze pojawią się komercyjne wyprawy. Potem rewanż na Annapurnie (8091). Szybki transport do Nepalu i naszym celem stała się ponad 7 kilometrowa, przepiękna grań wschodnia. Nie omyliliśmy się co do wrażeń: dwa tygodnie walki, tydzień bez jedzenia, ślepy towarzysz, nadzieja, zawód i sukces. Po zejściu nie byliśmy już tacy sami. Na koniec jedziemy do Pakistanu na Broad Peak (8047), czyli na jeden z najpiękniejszych lodowców świata - Baltoro. Spędzamy miesiąc w okolicy K2, Gasherbrumów, lodowców Savoia i Goldwin Austen. Znowu akcja ratunkowa, zawód, nadzieje i szczyt... Góry wysokie to nie tylko wspinanie. To także ludzie, którzy tam mieszkają, ludzie, którzy przyjeżdżają lub tylko przejeżdżają. To włóczęga po innej kulturze, poznawanie nowych zwyczajów i słuchanie często niezrozumiałej dla nas, choć ciekawej muzyki. Zapraszam zatem na podróż po trzech krainach u stóp gór najwyższych, gdzie żyją zupełnie różni ludzi i gdzie świat stanął w miejscu...

KINO WISŁA - Warszawa, Pl. Wilsona 2, Żoliborz.

Więcej informacji...

Bilety wstępu 10 zł do nabycia w kasie kina, tel. 022 839 23 65

2007-10-29

2024-07-19

MNICH I KARABIN – w kinach od 2 sierpnia

2024-05-06

RIKO – premiera książki już 9 maja!