Molenda w Suliszowicach - skałoplan

Ciągle się okazuje, że las w rejonie Suliszowic kryje w sobie liczne, interesujące wspinaczkowo skały. Po premierze w 2004 roku Czarnego Psa, Lisiej Skały, Ostatnich, a rok później Ślimaka nastąpił długi okres impasu i nagle w zeszłym roku na wspinaczkowej mapie Polski pojawiły się Dinozaur, Brzegowa Brama  a tym roku Spiralna, Molenda, Jagodowa, Studnia i wielce prawdopodobnym jest że jeszcze to nie koniec odkryć. Część z tych skał była turystyczną atrakcją czego przykładem jest Molenda. Jako wspinaczkowy cel wziął ją na warsztat Tadeusz Pielarz i otworzył na niej kilka dróg. Kolejne dodali Małgorzata i Aleksander Włodarczykowie, Grzegorz Rettinger, Adam Doleżych, Izabela Gajos z Dariuszem Kapturem. Sama skała oferuje typowo jurajskie wspinanie po różnej wielkości dziurach. Na kilku drogach występują miejsca parametryczne ale nie powinno to zniechęcać do wspinania. Las oferuje cień a odległość od dróg i siedzib ludzkich ciszę.

Dojście

Są dwie rozsądne możliwości:

1. Z parkingu w Zastudniu idziemy niebieskim szlakiem do miejsca gdzie skręca on w prawo. W tym miejscu idziemy dalej prosto i podchodzimy pod górkę. Po dojściu do szlaku żółtego skręcamy w lewo i po około 150 metrach wypatrujemy z lewej skały. Znajduje się one około 50 metrów od szlaku. Całkowita odległość do pokonania to około 1100m.

2. Z parkingu w Suliszowicach idziemy za znakami żółtymi i niebieskimi. Nie należy podążać z parkingu ukośnie w prawo za znakami niebieskimi ponieważ prowadzą one do Zastudnia. W miejscu gdzie szlaki niebieski i żółty się rozdzielają my podążamy za znakami żółtymi. W lesie w miejscu gdzie dukty się rozchodzą wybieramy ten ze znakami (nadal żółte) i przejściu około 150m wypatrujemy w lesie na prawo od szlaku skały. Całkowita odległość do pokonania to około 900m.

Położenie skały Molenda: GPS N 50°40’41″ E 19°22’32″

1. Implant V+ (4R+ST), Tadeusz Pielarz, Aleksander Włodarczyk 2018

2. Atak myśli VI. 2+ na wprost (5R+ST), Małgorzata Włodarczyk 2018

3. Oszust metrykalny VI.2 wspólny start z Atakiem, bańka i wyjście w prawo (6R+ST), Grzegorz Rettinger 2018

4. Altzheimer  VI.1 parametr nad pierwszym  ringiem (4R+ST) , Tadeusz Pielarz 2018

5. Okulary VI+(5R+ST) , Tadeusz Pielarz 2018

Magiczna Sintra - wspinanie i surfing w Portugalii

2022-05-09
WSPINACZKA SPORTOWA

Baza informacji o ptasich gniazdach